Schrijven voor Google RankBrain

RankBrain is een algoritme voor kunstmatige intelligentie dat door Google wordt gebruikt. Het verwerkt alle informatie over uw inhoud op het web, en de resultaten ervan optimaliseren uw kansen op zichtbaarheid en verbeteren uw SEO. U moet daarom leren uw webinhoud te schrijven volgens RankBrain.

Wat is Google RankBrain?

RankBrain is een algoritme waarmee Google zoekresultaten kan sorteren op basis van verschillende gegevens. Het stelt de zoekmachine in staat om zoekopdrachten snel en efficiënt te verwerken en te begrijpen. RankBrain past zich aan de zoekopdrachten van de gebruikers aan en presenteert de resultaten.

Het revolutionaire algoritme van Google is zelfsturend en verbetert zijn prestaties als reactie op nieuwe behoeften. Ingenieurs werken er nog steeds aan, maar het meeste werk is geautomatiseerd.

RankBrain richt zijn Google-zoekwerk op de gebruikte trefwoorden en semantiek. Het is dus essentieel om deze correct te verwerken bij het plaatsen van uw links en het schrijven van uw webinhoud. Zijn werk zal bestaan uit :

  • het verhogen of verlagen van het belang van backlinks
  • het bepalen van de relevantie van de semantiek
  • het bepalen van de kwaliteit van de inhoud
  • het evalueren van de autoriteit van het domein
  • rekening houden met zoekopdrachten van gebruikers

Het doel is de zoekopdrachten van internetgebruikers precies te begrijpen via de trefwoorden en het gebruikte lexicale veld. Deze zoekopdrachten zijn vaak breed, soms worden zelfs ongepaste of verkeerd gespelde woorden getypt. Het gaat zover dat de zoekintentie van de internetgebruiker, die niet altijd weet wat hij zoekt, wordt begrepen. Als een gebruiker bijvoorbeeld “Spaans rijstgerecht” intikt, zal RankBrain niet alleen pagina’s voorstellen die deze trefwoorden bevatten, maar ook pagina’s die over paella gaan.

Maar daar houdt het systeem niet op, want het meet ook hoe mensen met de resultaten omgaan. Het zal weten of de getoonde resultaten overeenkomen met het oorspronkelijke verzoek. Als de eerste 2 of 3 resultaten niet geschikt zijn, omdat de gebruiker de pagina snel verlaat, zal RankBrain dit weten. Als het 4e resultaat lijkt te voldoen aan de gebruiker, dan zal het algoritme de relevantie van deze inhoud beoordelen. Je doel is om deze relevante pagina eigen te maken! Hoe relevanter het lijkt voor het algoritme van Google, hoe groter de kans dat uw pagina hoger komt in de zoekmachines.

Dus wat moet je doen om je aan te passen aan Google RankBrain?

Het is belangrijk om uw links correct te kiezen, via een kwalitatieve netlinkstrategie. Zo kunt u belangrijke sleutelwoorden benadrukken in teksten met kwalitatieve inhoud. Dit is de ideale manier om uw SEO te optimaliseren, via een effectieve natuurlijke verwijzing aangepast aan Google. Het semantische veld van uw artikelen op internet moet aangepast zijn aan uw trefwoord, hiervoor kunt u tools gebruiken. De lengte van de tekst moet voldoende zijn om lezers aan te moedigen op uw pagina te blijven.

U moet het daar echter niet bij laten en uw teksten overal plaatsen. Een serieus platform voor netlinkingstrategie zal echt onderzoek doen, aangepast aan uw sites. Als uw inhoud zichtbaar is op sites die verband houden met uw teksten en sleutelwoorden, optimaliseert u uw kansen om uw zichtbaarheid te vergroten.

Het belang van kwalitatief hoogwaardige teksten voor uw SEO mag dus niet worden onderschat. Opdat het RankBrain-systeem uw inhoud als relevant voor internetgebruikers kan identificeren, is het essentieel dat het gebruikte semantische veld optimaal is. Hoe meer relevante trefwoorden u opgeeft, hoe groter de kans dat uw tekst aan de vraag van elke gebruiker voldoet. Zorg ervoor dat u deze vraag beantwoordt, zodat het algoritme uw inhoud zal herkennen en u kunt opschuiven in de rankingresultaten op de eerste pagina van Google.

Uw CTR verbeteren

Om uw CTR (click-through rate) te verbeteren, zijn er enkele tips waarmee u rekening kunt houden bij het schrijven van uw teksten.

Het is raadzaam titels te kiezen die de emoties van mensen aanspreken. Het gaat erom het “extraatje” te vinden dat hen ertoe aanzet op uw artikel in de Google-resultaten te klikken. Een te bekende, te klassieke titel zal niet noodzakelijkerwijs de nieuwsgierigheid van uw publiek wekken. Wees fantasierijker!

Zodra de lezer op het artikel is, is het raadzaam hem een korte en opvallende inleiding te bieden, die hem snel duidelijk maakt of hij op de juiste plaats is.

Geef ook de voorkeur aan cijfers. Die “spreken” meer tot internetgebruikers en maken uw inhoud interessanter.

Optimaliseer ten slotte de tijd die gebruikers op uw site doorbrengen! Google analyseert de tijd die op uw site wordt doorgebracht. De beste manier om te bewijzen dat uw site aantrekkelijk is en gewaardeerd wordt door internetgebruikers, is dus om aan te tonen dat u in staat bent hem lang te onderhouden. Aarzel daarom niet om lange artikelen aan te bieden (maar wel interessante, om de lezer niet te vervelen), maar ook video’s. U kunt ook een subtiele interne link integreren, die de lezer naar andere interne pagina’s van uw site stuurt, over verwante artikelen of onderwerpen.

Met deze tips en met RankBrain als uw bondgenoot, bent u nu klaar om de eerste plaats in de zoekresultaten van internet in te nemen! De algoritmen van Google zijn krachtig, en door u eraan aan te passen, kunt u uw kansen op succes optimaliseren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *